Balik Kampung dan KEjadian

Hari ni aku nak story sket pasal hal aku blk kg..seperti biasa aku blk dgn moto kesayangan yg byk berjasa kepada aku..why aku suka naik moto..sbb lg cepat dr public transportation yg mmg lembab..xsanggup aku nak naik public transportation walaupun agak dekat ja..Kalau naik tren 3 jam..pas 2 naik feri 30min + naik rapid penang nak g umah aku 30 min xtermsuk tunggu bas 2..dah berapa jam dah kat 2..naik moto aku br 2-30 kalau aku pecut 12okm/j non stop n trafic lancar..

Hari ni aku bertolak pg2 lg pas sahur dlm kul 5.30..aku ikut jalan biasa..xmsk highway sgt..aku ikut aloq staq n kuar ikut langgar..tp hari ni aku lmbt sket..nak tau pasaipa..sbb ada accident yg mengerikan berlaku..hampir 1km jalan jam lepas dr hentian gurun 2..kira2 dekat dgn SP kot..aku pun xtau sgt..

Masa dlm perjalanan aku..agak2 kul 6.45 mcm 2 la..sbb hari dah mula terang sket..aku nampak pertanhanan awam n ambulance laju ja kat sbrang jalan..pada masa sama plak aku tgk 2 biji moto trafic tgh merempit..mmg laju moto 1100 cc 2..tp 2 bukan isu..aku blah 120km/j wat xtau..pas isi minyak aku laju lg sampai la dr jauh nampak kepulan asap lantas aku tgk byk keta kat depan x berjalan..stuck..ingatkan roadblock ops sikap..ternyata mmg accident..ingat accident kecik ja..

aku pun ikut kiri la..lorong motosikal sampai ke depan..tgk2 treler dh terbalik..n api masih marak..bomba br sampai..time 2 dlm kul 7.12 minit sbb aku mmg sure time 2 pasal aku tgk jam kat hset aku..ramai gak la org berpusu2 kuar dr keta menuju tmpat kejadian..ada yg turun dr bas seri maju..mcm pesta la plk..Lantas aku park moto aku kat bahu jalan..menapak ke depan..berbekalkan camera N79 aku ni..aku snap ja la apa yg patut..kecian aku tgk..kalau2 la dorg ni umat islam yg nak menyambut ramadan..mest sedih family dorg..suma ni sebab kecuaian seorang driver yg buat ramai terkorban..masa aku snap ada mayat sorg kat c2..mangsa lain dah dihantar ke hospital..

bomba mmg bertungkus lumus..ni la yg plg dasyat aku tgk..keta bertindih..hangus..keta myvi plak yg kaler putih total loss..aku rasa dorg tgh speed kot..pas 2 tiba2 ada plak treler melintang tgh jalan..trus hentam la..mmg ngeri..kalau la aku awal sket blk..mest bleh terhentam sama sbb aku mmg speed laju..yang kaler putih kecik kat dlm pic 2 ialah mayat mangsa keadaan..dorg tutup dgn kain..

Berdasarkan pemerhatian aku..driver treler ni mesti tertido sbb treler ni langgar penghadang jalan..aku ada snap tempat mula2 dia langgar..korg tgk la

ni antara pic yg aku sempat ambik..

5 comments:

waNN said...

cm semua kete perodua jer...

kamarul arifin said...

aku blk aritu nasib bek takda apa2 eksiden..kadar pecutan selamat 100km/j

Tibet a.k.a Sycospeak said...

mmg suma perodua wan..

Anonymous said...

aku balik aritue..alhamdulillah...juz delay ja...xda airplane crash bagai...

aku masih heran pasaipa tiap kali raya...dah jadi pesta mati beramai2?

p/s: ceghita awal pagi x dimasuk kan ek? hehehe

Tibet a.k.a Sycospeak said...

bruno: aku x masukkan sbb focus kat kejadian ni.,.

Copyright © 2009 - SyCosPEak - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template