Berbuka di Kuala PErlis


Hari ni aku join budak2 ppuan kelas aku p buka posa..suma 20 orang termasuk aku..aku the only MAN dalam group xdi..agak2 aku ni mcm bouncer la kan..bersama2 dgn post ini aku selitkan pic yg aku sempat snap xdi..actually dlm pic ni xramai lg..ada yg x sampai..kami ja dtg awal

Perkara 1.
Setibanya di KUala PErlis Kami bergegas mencari tempat untuk order makan..
Makanan yg dipesan pula agak merumitkan sehingga la abg yg jaga gerai ikan bakar 2 suggest sbb benda ni x plan..so ada la yg nak mkn itu n ini..at last kami order ikan gerut2x 4 ekor RM 100 and Kailan ikan masin 4 pinggan,,sotong tepung untuk 2 orang makan sbyk 4 pinggan, Tomyam campur,and ulam ulaman yg dapat free..for the first time aku join makan ramai2 dgn budak2 ppuan..
PErkara 2.
Air kami order ikut jug..lebih kurang 5 jug jugak la..tp bukan kurang agak lebih..keadaan mmg pack gila sampai aku kena kecilkan badan aku untuk makan..tp xpa aku makan dgn miza..so xperlu la nak keickkan sgt..xda la segan..aku tersepit ditengah2..tp kenyang..

Perkara 3.
Actually benda ni aku pun xtau yg depa plan nak bbuka kat kuala perlis..bangun ja dr tidoq jam agak2 pukul 4.30 aku tgk ada 5 misscall n 1 msg ckp nak g bbuka kat kola perlis..tanpa usul periksa aku reply ckp ya ja..at last tgk2 budak laki aku sorg ja..tp aku xkisah sbb aku bukan segan pun bab2 makan ni..

Perkara 4.
Aku agak puas hati setelah aku kenyang dan aku dapat makan 4 ketul kepala ikan..mmg sedap n faveret aku..orang ckp bleh buat lupa..tp aku x peduli la..aku makan ja..janji aku puas hati..

Perkara5.
For the first time depa yg ramai2 suruh aku baca doa buka posa..terdiam aku seketika lantas aku pun mula membaca tp diprotes oleh miza sebab aku baca x kuat.so aku ckp aku malu,,pas 2 miza plak baca.,.lg kuat dr aku..lg la aku terasa malu..tp makanan sudah di depam mata..apa lg..aku hentam saja la..

Perkara6.
Hari ahad ni kalu ampa comfirm kita pi makan plak..ni untuk geng2 laki plak..tp kalu geng laki p xdi sure xcukup makan n tempat..sbb geng yg p makan xdi suma perut kecik2..aku sorg ja perut besaq,,kenyang sampai nak terlena..hahaha


p/s: best gak skali2 makan ramai2 mcm ni....trip to langkawi plak untuk SALES ESSENTIAL PROGRAM pas ni..hahah

2 comments:

Anonymous said...

cite ni mengingatkn ttg 1 frasa.. a rose among the thorns.. klau x silap, prof alias yg sebut frasa ni.. ditujukn kpd sape??

p/s: tp, 'rose' disimbolik kn dgn ppuan.. tp, xkisah la.. tu la uniqueness.. hehe

Tibet a.k.a Sycospeak said...

haha..prof alias mmg byk mantra

Copyright © 2009 - SyCosPEak - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template