Aku bercerita

Rasanya dah lama aku x post kat blog aku ni..dah bersarang dan berhabuk dah aku tgk..sejak sekian kalinya aku hanya suka blog walking ke blog2 org lain..kenapa? mungkin disebabkan aku sudah tidak punya akal untuk menulis disini..ohh tidakk..itu bukanlah satu fakta penyebab penyepian aku di dalam penulisan ku ini..Tapi kenapa?,,biarlah menjadi tanya tanya..malas pulak aku nak bercritical thinking dalam memikirkan perkara yang x seberapa..hampir setiap malam aku menjengah blog aku namum perasaan untuk aku gambarkan dan coretkan menjadi sekeping penulisan tidak terlintas di benak fikiran..mungkin kah kerana aku hanya lah tahi2 ayam yang sudah sejuk,ohhh tidak...aku bukan sebegitu..aku hanya tidak mempunyai kata2 yang hendak aku coretkan..aku bercelaru di dalam terurus, aku malas di dalam rajin, aku gembira di dalam tawa..tidak perlu lah aku kupas kata2 dan perumpaaan atau idiom2x di atas kerana apa yang aku luahkan adalah sesuatu yang tersirat di dlm erti kata yang lain abstrak. Apa yang membuatkan aku mencoretkan setelah sebulan lama nya aku menyepi..perasaan timbul apabila aku melihat sahabat aku mencoretkan kisah hidupnya sebentar tadi lantas semasa aku bergembira bermain PES 2010 di kala itu juga hatiku memberontak dan telah membuatkan neuron2x aku mendesak untuk keluar lantas di translate kan kepada bentuk penulisan ini..Aku melihat semakin hari diri aku semakin berbeza, saiz seluar sudah tidak sekata,sekali lagi maksud tersirat aku selitkan didalam penulisan aku yang tidak seberapa ini..kalau Karam Singh Walia boleh berpantun, tidak salah aku berumpama di dalam kata2x...Sekarang keadaaan menjadi gundah gulana kerana tidurku tidak lena,ini semua angkara peperiksaan durjana yang terpaksa aku hadapi, tapi itu akan berakhir tidak lama lagi, aku sudah penat memerah otak, melemparkan idea2x yang kurang bernas didalam peperiksaaan..sudah cukup otak aku menderita, namun aku percaya setiap yang susah akan menjadi senang,tapi mmg susah nak jadi senang, dan senang nak jadi susah...aku melihat kembali kepada keadaan lampau aku yang seperti kacang hantu, seakan aku tidak percaya tatkala aku boleh berada di kedudukan ini..dikala sekolah entah ke mana,diploma hanyalah nama, mungkin sekarang aku sudah berubah disebakan masa..pernah aku bersuara..perlukah aku bersusah payah tatkala ramai saudara ku sudah bergembira, berkeluarga, berkerjaya..tapi jawapan yang hampir pasti hanyalah sementara...aku melihat dan menggali dengan lebih dalam lagi..jika digali akan terhasil satu perigi, tatkala itu lah perigi itu akan berlanjutan dan tidak kekeringan..seumpama itu lah aku andaikan keadddan aku sekarang ini..tidak perlu aku bersuara memberi makna..itu hanyalah kata2x yang dapat aku kupas buat sementara..

0 comments:

Copyright © 2009 - SyCosPEak - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template