Bingung Aku sendiri.

AKu ni hanya seorang manusia yg biasa..kadang2 aku ni ada gak rasa nak marah,nak sedih,nak tendang orang..pukul orang..tp seringkali aku hanya ketawa..sendawa..senyum dikala duka..sukar luahkan kata dikala aku memberontak..cuma bermonolog di dalam jiwa..tanpa berbicara..Ketandusan idea untuk aku bersuara kadang2 menjadi masalah kepada sekeliling aku..ingin saja aku berkata..tp terkedu x berbahasa..Hari2 aku dilalui dgn senyuman di wajah..melahirkan rasa gembira dah jauh dr segala kekusutan yg melanda diri aku ni..mungkin ini yg buat org berkata yg aku ni xda perasaan..tp itu org yg kata..tp aku tetap manusia biasa..namun semua yg aku hadapi hanyalah sementara..apa yg aku pendam telah ku buangkan begitu saja..tidakah mereka tahu bahawa marah boleh membawa derita..kenapa perlu marah jika hanya terkasar bahasa..xdatang bersua..xmakan bersama..x menunjukkan riak muka..apakah aku layak menjadi pendegar cacian dan makian org sahaja kerana aku tidak pandai nak bermadah kata2 bila dimarah..ingin saja aku terbang pergi mcm superman tapi xterdaya kerana kuasa aku belum capai hadnya..aku berkata..tatkala aku berduka,adakah ini penyebab kesalahan kepada ceritera aku yg dahulu kala..dia pergi tanpa kata..adakah ini akan berlaku lagi tatkala senja nan merah mula menukar warna..aku merasa,aku terasa,telah aku mencuba, mengubah diri aku menjadi biasa,bisa marah,sedih,tetapi tetap hanya gembira..mungkin aku perlu menyendiri,tetapi bukan aku ingin melarikan diri..aku menyendiri untuk kebaikan diri sendiri dan diri yang lain..

p/s: seyum dan tawa pengubat jiwa dan peracun jiwa..

0 comments:

Copyright © 2009 - SyCosPEak - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template