Kala Maghrib hujan seketika

Aku pun x paham dgn title yg aku letak ni..Hahah..yg penting aku skrg dah abis exam..Punya la lama kan aku kat cni utk shot coz..(padahal x sampai sebulan pun)..after mengharungi segala kebosanan dan kekacauan di benak fikiran aku at last dah abis dah paper managerial economic petang xdi..Alhamdulillah la,tawakal ja..usaha pun sudah jawap pun sudah,terpulang pada lecturer nak semak plak..kalu ada rezki bleh A la..kalu x B pun jadi la..jgn Fail sudah..Berbalik pada 3 hari sebelum paper ni aku mmg dah study dah,sbb 3 hari sebelum paper ada test M.E..so bila nak exam ni mula la aku jadi malas nak wat soklan berulang kali..bila masuk hari sabtu aku try la wat blk..jadi bosan..then aku tinggal..sampai la hari ahad ptg n malam aku mula blk selak soalan2 past year..ternyata hatiku bukan ada pada exam..sbb aku rasa malas sgt..tp aku kena paksa gak la,sbb kalu x wat latihan nanti blurr..

Then hr ni paper aku ptg..aku plan pas tidoq nak bgn awai pg nak mentelaah benda alah 2 la..tgk blk teori or mana2 soalan yg pelik2..tp aku terlena sampai kul 11 lebih..bgn2 trus mandi then tgk SHahril Dah study..n sambil 2 aku pun buka la buku nak bagi sedap hati kan..sbb kalu org len study aku x study mmg aku rasa lain..xpuas..lepas 2 aku lepak sembang2 dgn sharil pas bg makan scorpion aku..Then aku baguih tgh lentang atas tilam amad mai plak dgn shah..lantas menyedarkan aku dari lamunan..Dah pukul 1.30 rupa nya..exam 2.15..arrrghhh shit..tiba2 plak kan aku rasa nerveous..xpernah aku rasa nervous mcm ni selain paper Channel yg lepas..lantas otak aku berkata...relax2..take time jgn kalut..cool ja..benda biasa..kita buat dia bukan dia buat kita(aku pinjam ayat Keyo)..haha..the aku pun capai la baju oren faveret aku yg ada dlm almari yg x di iron lg n suar camel..trus aku sarung then capai slip exam n apa yg patut n lepak sambil isap rokok sebatang sementara tunggu shahril n zafran..aku lepak kat luar dgn amad..Aku tanya amad..Ada rasa apa2 x ..dia pun nervous gak mcm aku..Mmg dasyat gak la penangan M.E ni..mayb sbb psykologi aku kot based on past experience senior yg wat aku jadi mcm ni..

Then tanpa segan silu aku pulas minyak moto aku n boh gear trus menghala ke DEwan Baru Uitm Arau dimana tempat exam kat c2..time 2 nervous dah kurang..mind set time 2 tunggu nak kuarkan apa yg aku dah usahakan selama berminggu2 ni..Time la plak aku tgk Z punya slip tulis QMT padahal paper M.E,aku skadar tgk ja la apa reaksi dia..tp time 2 dia xmai lg.bila dia melangkah dgn confident levelnya tiba2 trus jadi x keruan sbb slip exam dia lain..Hahha..syndrom betoi mamat ni..2 la byk sgt kena air ketum..Berbalik pada cita aku blk cukup 2.05 kami pun ramai2 la masuk Dewan Baru..time 2 nervous x lg dahduk tempat ikut suka n pengawas pun edar la soklan..excited nak tgk soklan ni..PAs dapat soalan aku pun selak2 la kan..tgk first time ok ja..then selak skali lg..tgk pelik plak..then kali ke-3 aku selak tgk..ada skit la confidence interval(pinjam jargon M.E)..haha..pas 2 dah bleh mula kan..Start la buat..buat la dgn sungguh2 n hati yg tenang pas doa dibaca oleh aku sendirian...mulakan dgn bismilllah..tgh sronok wat soklan tiba2 blackout plak kan Dewan Baru 2..mcm haram..terganggu konsentrasi aku..time 2 dah pukul 4 lebih kot..aku pun x tgk jam..dok tunduk tgk soklan ja sbb khusyuk..

THen aku dah sampai kat soklan last..pas2 tiba2 plak mai soklan (iii) aku jadi blur..mula la aku dok pikiaq n stress out blk apa yg aku blajaq..lama gak la stuck..xleh jd ni..aku truss pi kat soklan 3 b..alhamdulillah bleh jawab..pas 2 aku move blk ke soalan 2 n wat yg se confident mungkin..haha...harap2 betoi la kot..pas abis aku check la suma blk..wat double check x mau careless mistake mcm hari2 lain masa dok kira dlm kelas M.E n masa test yg telah wat marks aku untuk test menurun..then sedar2 x sedar dgr penjaga masa 2 ckp time dah cukup..

Dlm hati aku time 2..ahhhh..lega..bleh blk cuti..aku mmg xsabaq nak blk..blk plak aku pi beli nasi lemak wat alas perut sbb xmakan tgh hari..pas 2 lepak daftar subject sem depan...mula la minat aku nak tulis new post ni..Macam bosan ja kan Post aku kali ni..

Eh..brapa byk Then la dlm post br ni..

p/s ooooo blk kg 3x...hati girang

0 comments:

Copyright © 2009 - SyCosPEak - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template